duminică, 15 ianuarie 2017

Micii muzicieni


                                            DISCIPLINA OPTIONALA
                                  Micii muzicieni (muzica vocala)


                                                     



 ARGUMENT

          Se stie ca muzica e prima arta descoperita de om, de aceea, a-i deprinde pe copii cu cantecul inseamna a-i atrage spre muzica, a le dezvolta gustul artistic.Astazi, muzica este arta din ce in ce mai mai indragita ,care hraneste sufletul si inalta inima , dispunand pe fiecare din noi la impulsuri noi si puternice de viata.
          Anul acesta scolar m-am orientat spre un optional la nivelul disciplinei “Ed. Muzicala”, fiind la inceput de ciclu-clasaI, de acomodare la cerintele sistemului scolar si alfabetizare initiala.
          Dezvoltandu-le copiilor setae de frumos prin cantece potrivite varstei si particularitatilor individuale sper sa-I apropii de muzica adevarata, sa le transmit cate ceva din puritatea si generozitatea ideilor marilor capodopere musicale.
          Prin cantec vreau sa stimulez activitatea creatoare a elevilor, dirijandu-le simtirea prin cele mai nobile si mai profunde trairi omenesti si calauzindu-le pasii pe incantatorul ,dar, dificilul drum al artei sunetelor cantate.












                                            
                             

                                   OBIECTIVE CADRU


      1.Formarea unor capacitati de practicare si receptare a muzicii ;
      2.Sensibilizarea copiilor si formarea capacitatii de a intelege mesajul versurilor, de a-si imbogati vocabularul;
      3.Cultivarea dragostei si interesului pentru muzica;
     
         

               OBIECTIVE DE REFERINTA SI EXEMPLE DE ACTIVITATI DE INVATARE


Obiective de ref.

Activitati de invatare
1.1-sã adopte o poziţie corectã şi sã respire correct;
1.2-sã asculte şi sã redea ceea ce aude;
1.3-sã recepteze şi sã reproducã corect tonul comunicat de învãţãtor
1.4-sã emitã correct sunetele şi sã pronunţe clar şi fidel textile şi linia melodicã a cântecului
-ex. si jocuri de cultura vocala;
-ex. de familiarizare cu elementele de baza ale muzicii;
-ex. pe fragmente melodice din cantece
-cantare cu traire cu afectiune ,cu expresivitate.
 -ex. de cantare in cor , pe grupe , cu solist


2.1-sa-si dezvolte aptitudini muzicale prin interpretarea cantecelor in diferite moduri;
2.2-sa sesizeze corelaţia dintre textul şi melodia cântecului;
2.3-sa diferenţieze cântecele dupã caracterul lor

-ex. de intelegere a versurilor si a mesajului transmis
-ex.  si jocuri muzicale;
-ex.  cu mimica adecvata
-ex.  pe fragmente melodice din cantece.

3.1- sa sesizeze frumosul din melodie si text

-audiţii muzicale
-ex.  de selectie si repetare a fragmentului melodic preferat;
-alegerea si repetarea cantecelor potrivite
-cantare cu traire cu afectiune ,cu expresivitate












                                      CONTINUTURILE INVATARII
   
     1.Cantece pe grupe,in canon ,in dialog si in cor
     2.Jocuri muzicale
     3.Jocuri cu cant
     4.Cantece  pentru copii (dupa auz)
     5.Ne pregatim de serbare



 

                     

                         MODALITATI DE EVALUARE:
          -observarea sistematica
          -probe orale
          -serbare scolara
          -portofoliu



         





BIBLIOGRAFIE- Burlacu, Decebal ;Karpis, Victorita-“Culegere de cântece pentru  şcolari”
                               -Caltun,Adriana;Cristea,Liliana-“Ed. muzicalã   -Ghid pentru   activitati  muzicale “,editura Tehno-Art                         

                              





                                       



                                                 Planificare calendaristică

 Semestrul I
Unitati de invatare
Ob.
 de ref.
Continuturi
NR
ORE
SAPT.
OBS.
1 Cantece pe grupe,in canon ,in dialog si in cor








. 2.Ne pregatim de serbare


3.Jocuri muzicale











1.1; 2.1; 2.2; 3.1







1.1;1.2
2.3;

2.3;3.1;



-Furnicuta-D.D.Stancu
-“Are mama trei pisoi”-D.D.Stancu
-“Ecoul”
--“Casuta din padure”
-“Capra cu trei iezi”
-“Cantecul Albei ca Zapada”
-“Cantecul piticilor”
-“Scufita Rosie’
Recapitulare-evaluare
“Fulg de nea”
“Un pom de Craciun

“Inelus cercelus”
“La moara”
“Sade rata pe butoi”
“Joaca fetita”
“Sa cantam sa dansam”
Recapitulare-Evaluare


9










2


6
I-IX










X-XI


XII-XVII

Semestrul II

.Unitati de invatare
Ob.
ref.
Continuturi
NR.
ORE
SAPT.
OBS.
1. Jocuri cu cant








2.Cantece  pentru copii (dupa auz)







3.Ne pregatim de serbare





2.2;
2.3








3.1







2.2;
3.1;

“Hora mare”-D.G.Chiriac
“Taraful kit”
“In poiana’
“In padure’
“Casuta din padure”
“Primavara a sosit”
“Glasul instrumentelor”
Recapitulare-evaluare

“In padure”(Câte unul…)

“Voinicii’-N.Ionescu
“Tot ce e pe lume”
Recapitulare-evaluare


“Alfabetul”
“Clopotelul”
“Un joc”
“Canta”
 Evaluare








8









4









5
I-VIII









IX-XII









XIII-XVII



























                              



 PROIECTAREA UNITATILOR DE INVATARE
SEM.I-17 ORE
Unitatea de invatare- Cantece pe grupe,in canon, in dialog si in cor
Nr.  ore-9                                                                                                     Perioada…………..
Nr.
Crt.
Detalieri de
continut
Ob.
Ref.
Nr.
ore
Activitati
de invatare
Data
Resurse

1
2

3
4
5
6

7
8
9



-Furnicuta-D.D.Stancu
-“Are mama trei pisoi”-D.D.Stancu
-“Ecoul”
--“Casuta din padure
-Capra cu trei iezi
-Cantecul Albei ca Zapada
-Cantecul piticilor
-Scufita Rosie
Recapitulare-evaluare
1.1
2.1
2.2
3.1

1
1

1
1
1
1

1
1
1
-ex. si jocuri de cultura vocala;
-ex. de familiarizare cu elementele de baza ale muzicii;
-ex. de intelegere a versurilor si a mesajului transmis;
-ex. pe fragmente melodice din cantece
-cantare cu traire cu afectiune ,cu expresivitate.
 -ex. de cantare in cor , pe grupe , cu solist


-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu















UNITATEA DE INVATARE:Jocuri muzicale
NR. ORE-6                                                                          Perioada…………….
Nr.
Crt.
Detalieri de continut
Ob.
ref.
Nr. ore
Activitati de invatare
Data
Resurse
1

2

3

4

5

6
“Inelus cercelus”

“La moara”

“Sade rata pe butoi”

“Joaca fetita”

“Sa cantam sa dansam”

Recapitulare-Evaluare
1.1

2.3

1.2
1

1

1

1

1

1
-ex. si jocuri de cultura vocala;
-ex. de intelegere a versurilor si a mesajului transmis
-ex.  si jocuri muzicale;
-ex.  cu mimica adecvata
-ex.  pe fragmente melodice din cantece.

-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu
UNITATEA DE INVATARE-Ne pregatim de serbare
Nr. ore-2                                                                            Perioada………………..
01
02
03
04
05
06
07
1

2
“Fulg de nea”

“Un pom de Craciun”
2.2;2.3;
3.1;
1

1
-alegerea si repetarea cantecelor potrivite
-cantare cu traire cu afectiune ,cu expresivitate


-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu
SEMESTRUL-II-17 ORE
Unitatea de invatare-Jocuri cu cant
Nr. ore-8                                                                                 Perioada…………………
01
02
03
04
05
06
07
1

2
3
4
5
6
7

8
“Hora mare”-D.G.Chiriac
“Taraful kit”
“In poiana’
“In padure’
“Casuta din padure”
“Primavara a sosit”
“Glasul instrumentelor”
Recapitulare-evaluare

2.2
2.3
1

1
1
1
1
1
1

1
-ex. si jocuri de cultura vocala
-jocuri si miscari corporale adecvate;
-jocuri ritmice cu miscari spatiale adecvate.

-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu

UNITATEA DE INVATARE-Cantece pentru copii
Nr. ore-4                                                                                              Perioada…………..
01
02
03
04
05
06
07
1


2

3

4
“In padure”(Cata unul…)

“Voinicii’-N.Ionescu

“Tot ce e pe lume”

Recapitulare-evaluare
2.2
3.1
1


1

1

1
-ex. si jocuri de cultura vocala
-ex.  pe fragmente melodice din cantece
-cantare cu traire cu afectiune ,cu expresivitate


-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu

UNITATEA DE INVATARE-Ne pregatim de serbare
Nr. ore-5                                                                                          Perioada………………
01
02
03
04
05
06
07
1

2

3

4

5
“Alfabetul”

“Clopotelul”

“Un joc”

“Canta”

Evaluare
1.1
2.2
3.1

-ex. si jocuri de cultura vocala;
-ex. de intelegere a versurilor si a mesajului transmis
-ex.  de selectie si repetare a fragmentului melodic preferat;
-alegerea si repetarea cantecelor potrivite
-cantare cu traire cu afectiune ,cu expresivitate


-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu