DISCIPLINA OPTIONALA
Micii muzicieni (muzica vocala)
ARGUMENT
Se stie ca
muzica e prima arta descoperita de om, de aceea, a-i deprinde pe copii cu
cantecul inseamna a-i atrage spre muzica, a le dezvolta gustul artistic.Astazi,
muzica este arta din ce in ce mai mai indragita ,care hraneste sufletul si
inalta inima , dispunand pe fiecare din noi la impulsuri noi si puternice de
viata.
Anul acesta scolar m-am orientat spre
un optional la nivelul disciplinei “Ed. Muzicala”, fiind la inceput de
ciclu-clasaI, de acomodare la cerintele sistemului scolar si alfabetizare
initiala.
Dezvoltandu-le copiilor setae de
frumos prin cantece potrivite varstei si particularitatilor individuale sper
sa-I apropii de muzica adevarata, sa le transmit cate ceva din puritatea si
generozitatea ideilor marilor capodopere musicale.
Prin cantec vreau sa stimulez
activitatea creatoare a elevilor, dirijandu-le simtirea prin cele mai nobile si
mai profunde trairi omenesti si calauzindu-le pasii pe incantatorul ,dar,
dificilul drum al artei sunetelor cantate.
OBIECTIVE CADRU
1.Formarea unor capacitati de practicare
si receptare a muzicii ;
2.Sensibilizarea copiilor si formarea
capacitatii de a intelege mesajul versurilor, de a-si imbogati vocabularul;
3.Cultivarea dragostei si interesului
pentru muzica;
OBIECTIVE DE REFERINTA SI EXEMPLE DE
ACTIVITATI DE INVATARE
Obiective de
ref.
|
Activitati de
invatare
|
1.1-sã adopte o poziţie corectã şi sã respire
correct;
1.2-sã asculte şi sã redea ceea ce aude;
1.3-sã recepteze şi sã reproducã corect tonul
comunicat de învãţãtor
1.4-sã emitã correct sunetele şi sã pronunţe
clar şi fidel textile şi linia melodicã a cântecului
|
-ex. si jocuri de cultura vocala;
-ex. de familiarizare cu elementele de baza
ale muzicii;
-ex. pe fragmente melodice din cantece
-cantare cu traire cu afectiune ,cu
expresivitate.
-ex.
de cantare in cor , pe grupe , cu solist
|
2.1-sa-si dezvolte aptitudini muzicale prin
interpretarea cantecelor in diferite moduri;
2.2-sa sesizeze corelaţia dintre textul şi
melodia cântecului;
2.3-sa diferenţieze cântecele dupã caracterul
lor
|
-ex. de intelegere a versurilor si a
mesajului transmis
-ex.
si jocuri muzicale;
-ex.
cu mimica adecvata
-ex.
pe fragmente melodice din cantece.
|
3.1- sa sesizeze frumosul din melodie si text
|
-audiţii muzicale
-ex.
de selectie si repetare a fragmentului melodic preferat;
-alegerea si repetarea cantecelor potrivite
-cantare cu traire cu afectiune ,cu
expresivitate
|
CONTINUTURILE
INVATARII
1.Cantece pe grupe,in canon ,in
dialog si in cor
2.Jocuri muzicale
3.Jocuri cu cant
4.Cantece
pentru copii (dupa auz)
5.Ne pregatim de serbare
MODALITATI
DE EVALUARE:
-observarea sistematica
-probe orale
-serbare scolara
-portofoliu
BIBLIOGRAFIE- Burlacu, Decebal ;Karpis, Victorita-“Culegere de
cântece pentru şcolari”
-Caltun,Adriana;Cristea,Liliana-“Ed.
muzicalã -Ghid pentru activitati muzicale “,editura Tehno-Art
Planificare calendaristică
Semestrul I
Unitati de invatare
|
de ref.
|
Continuturi
|
NR
|
SAPT.
|
OBS.
|
1 Cantece pe
grupe,in canon ,in dialog si in cor
. 2.Ne pregatim de
serbare
3.Jocuri muzicale
|
1.1; 2.1; 2.2; 3.1
1.1;1.2
2.3;
2.3;3.1;
|
-Furnicuta-D.D.Stancu
-“Are mama trei
pisoi”-D.D.Stancu
-“Ecoul”
--“Casuta din
padure”
-“Capra cu trei
iezi”
-“Cantecul Albei ca
Zapada”
-“Cantecul piticilor”
-“Scufita Rosie’
Recapitulare-evaluare
“Fulg de nea”
“Un pom de Craciun
“Inelus cercelus”
“La moara”
“Sade rata pe butoi”
“Joaca fetita”
“Sa cantam sa
dansam”
Recapitulare-Evaluare
|
9
2
6
|
I-IX
X-XI
XII-XVII
|
|
Semestrul
II
.Unitati de invatare
|
ref.
|
Continuturi
|
NR.
|
SAPT.
|
OBS.
|
1. Jocuri cu cant
2.Cantece pentru copii (dupa auz)
3.Ne pregatim de
serbare
|
2.2;
2.3
3.1
2.2;
3.1;
|
“Hora
mare”-D.G.Chiriac
“Taraful kit”
“In poiana’
“In padure’
“Casuta din padure”
“Primavara a sosit”
“Glasul
instrumentelor”
Recapitulare-evaluare
“In padure”(Câte unul…)
“Voinicii’-N.Ionescu
“Tot ce e pe lume”
Recapitulare-evaluare
“Alfabetul”
“Clopotelul”
“Un joc”
“Canta”
Evaluare
|
8
4
5
|
I-VIII
IX-XII
XIII-XVII
|
|
PROIECTAREA UNITATILOR DE INVATARE
SEM.I-17
ORE
Unitatea de invatare- Cantece pe grupe,in canon, in dialog si in cor
Nr. ore-9 Perioada…………..
Nr.
Crt.
|
Detalieri de
continut
|
Ref.
|
Nr.
ore
|
Activitati
de invatare
|
Data
|
Resurse
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|
-Furnicuta-D.D.Stancu
-“Are mama trei pisoi”-D.D.Stancu
-“Ecoul”
--“Casuta din padure
-Capra cu trei iezi
-Cantecul Albei ca
Zapada
-Cantecul piticilor
-Scufita Rosie
Recapitulare-evaluare
|
1.1
2.1
2.2
3.1
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
-ex. si jocuri de
cultura vocala;
-ex. de
familiarizare cu elementele de baza ale muzicii;
-ex. de intelegere a
versurilor si a mesajului transmis;
-ex. pe fragmente
melodice din cantece
-cantare cu traire
cu afectiune ,cu expresivitate.
-ex. de cantare in cor , pe grupe , cu
solist
|
|
-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NR. ORE-6
Perioada…………….
Nr.
Crt.
|
Detalieri de
continut
|
ref.
|
Nr. ore
|
Activitati de
invatare
|
Data
|
Resurse
|
1
2
3
4
5
6
|
“Inelus cercelus”
“La moara”
“Sade rata pe butoi”
“Joaca fetita”
“Sa cantam sa
dansam”
Recapitulare-Evaluare
|
1.1
2.3
1.2
|
1
1
1
1
1
1
|
-ex. si jocuri de
cultura vocala;
-ex. de intelegere a
versurilor si a mesajului transmis
-ex. si jocuri muzicale;
-ex. cu mimica adecvata
-ex. pe fragmente melodice din cantece.
|
|
-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu
|
UNITATEA DE
INVATARE-Ne pregatim de serbare
Nr. ore-2
Perioada………………..
01
|
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
1
2
|
“Fulg de nea”
“Un pom de Craciun”
|
2.2;2.3;
3.1;
|
1
1
|
-alegerea si
repetarea cantecelor potrivite
-cantare cu traire
cu afectiune ,cu expresivitate
|
|
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu
|
SEMESTRUL-II-17 ORE
Unitatea de
invatare-Jocuri cu cant
Nr. ore-8
Perioada…………………
01
|
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
1
2
3
4
5
6
7
8
|
“Hora
mare”-D.G.Chiriac
“Taraful kit”
“In poiana’
“In padure’
“Casuta din padure”
“Primavara a sosit”
“Glasul
instrumentelor”
Recapitulare-evaluare
|
2.2
2.3
|
1
1
1
1
1
1
1
1
|
-ex. si jocuri de
cultura vocala
-jocuri si miscari
corporale adecvate;
-jocuri ritmice cu
miscari spatiale adecvate.
|
|
-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu
|
UNITATEA DE
INVATARE-Cantece pentru copii
Nr. ore-4 Perioada…………..
01
|
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
1
2
3
4
|
“In padure”(Cata
unul…)
“Voinicii’-N.Ionescu
“Tot ce e pe lume”
Recapitulare-evaluare
|
2.2
3.1
|
1
1
1
1
|
-ex. si jocuri de
cultura vocala
-ex. pe fragmente melodice din cantece
-cantare cu traire
cu afectiune ,cu expresivitate
|
|
-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu
|
UNITATEA DE
INVATARE-Ne pregatim de serbare
Nr. ore-5 Perioada………………
01
|
02
|
03
|
04
|
05
|
06
|
07
|
1
2
3
4
5
|
“Alfabetul”
“Clopotelul”
“Un joc”
“Canta”
Evaluare
|
1.1
2.2
3.1
|
|
-ex. si jocuri de
cultura vocala;
-ex. de intelegere a
versurilor si a mesajului transmis
-ex. de selectie si repetare a fragmentului
melodic preferat;
-alegerea si
repetarea cantecelor potrivite
-cantare cu traire
cu afectiune ,cu expresivitate
|
|
-frontal
individual,pe grupe
-fise de lucru
-obs. sistematica
-proba orala
-portofoliu
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu